The optimization of the website for the user is simply neglectedin many cases.

Only the online measures that lead to the website are optimized, such as SEA, SEO and email marketing.

Even small optimizations to the website are sufficient to achieve an improvement in usability and thus generate more leads or higher sales.

With the optimization of your website

  • generate more revenue

  • more satisfied customers

Don't give away sales and leads to your competitors and let us advise you!

UI and UX optimization of your website

Do you have telephone numbers, contact persons, appointment possibilities, offers, details about parking spaces, newsletters, products, additional services easily accessible and findable online for all devices and do you have your most important asset in a CRM = your existing customers, who also inform you regularly?

Good usability paired with accessibility is the basis that your customers / users can intuitively find their way around and thus quickly reach your goals. As your web design agency from Stuttgart we take care of your optimal usability.

usability audits

Complemented by data-driven usability analyses from tracking systems, we audit your websites / online shops through expert checkups or internal test groups (usually 3-5 people) and suggest measures to improve the general and specific usability of your web systems.

UX & Web Design

As a web design agency, our user experience experts support you in the creation of responsive or adaptive web designs by assisting you in concept and realization, developing hints and suggestions and also handling the complete web design / UI design in cooperation with you or your technical agency.

Conversion Optimization

Good usability has been proven to increase the conversion rate of your goals. That’s why we go into detail and optimize forms, order processes, landing pages, content and also holistically your campaigns from ad to target so that the user experience is consistently given.

Die Usability (Benutzerfreundlichkeit) steht für ein möglichst einfaches und schnelles Erreichen der festgelegten Ziele, welche im Vorfeld fest definiert wurden. Bei einer Website kann das zum Beispiel die sogenannte Klicktiefe sein. Sie gibt an, wie viele Klicks ein Besucher benötigt, um auf die Zielseite zu kommen. Im Optimalfall spricht man von maximal drei Klicks.

Durch eine gute Usability einer Website bleibt der Besucher länger, um sich zu informieren. Man spricht von der 30 Sekunden Marke, die durch gute Nutzbarkeit erreicht werden sollte. Ist diese Zeit geschafft, kann von einem gesteigerten Interesse des Besuchers/Neukunden ausgegangen werden.

Zu den Kunden und Besuchern können ebenso benachteiligte Menschen zählen. Durch leichte Bedienbarkeit können Menschen mit motorischen Einschränkungen Ihre Website nutzen. Menschen mit Sehschwäche können beispielsweise mittels Audiospuren erreicht werden. Zudem erleichtern einfache Texte Nicht-Muttersprachlern die Lesbarkeit.